Föreningen

Bostadsrättsföreningen Klostret 1 bildades år 2010 och består av 43 lägenheter, varav två hyresrätter. Lägenheterna är fördelade på två fastigheter, Klostervägen 5 och 7.

Byggår  1940 (Hus 5) och 1948 (Hus 7)

Uppvärmning Bergvärme

Sophantering

Det finns en sopstation för hushållssopor samt separata kärl för matavfall

Takterrass

Alla i föreningen är välkomna att använda vår takterrass som nås via dörr från vinden på Klostervägen 5.

Ekonomisk förvaltare Nabo

Som medlem kan ni logga in via Bank-ID på deras hemsida: www.nabo.se

Brev: Brf Klostret 1 C/o Nabo 4676, FE617, 10776 Stockholm.

Telefon: 010 288 00 27

Renovering

• Stambyte 2010
  • Tvättstugor 2011
  • Takrenovering 2016
  • Trapphus ommålade 2016
  • Bergvärme 2017
  • Nya portar 2018
  • Nya fönster 2018
  • Omvandling av råyta (3st nya lägenheter) 2020
  • Fasad-och balkongrenovering 2021-2022

Inga större renoveringar är planerade i dagsläget

El

Föreningen har ett kollektivt avtal för hushållsel. Kostnaden för detta är för nuvarande fastpris på 2,00 kr/kWh och debiteras kvartalsvis i efterskott via månads-avierna. Fast pris på elavtal löper ut i september 2023.

Ventilation

I dagsläget finns inget installerat ventilationssystem, luften drivs runt via självdrag. Tre nybyggda lägenheter har mekanisk frånluft. Badrumsfläkt kan installeras lokalt.

Uppvärmning

Sker via bergvärme. Det inte är tillåtet att lufta element i lägenheterna utan att i förväg kontakta styrelsen. Om luftning sker utan övervakning finns risk att systemet töms och cirkulationspumpen går sönder.

Bredband och kabel-tv

Föreningen har avtal med Telia genom fibernät. Ett obligatoriskt tillägg på 299 kr/mån tillkommer utöver månadsavgiften.

Tvättstuga

Det finns en tvättstuga i respektive hus som är utrustade med två tvättmaskiner, en torktumlare samt ett torkskåp.

Vindsförråd

Till varje lägenhet finns ett vindsförråd

Parkering

Föreningen har för närvarande 15st parkeringar (med och utan el-stolpe) som kan hyras av medlemmar. Platserna fördelas enligt internt kösystem, kontakta styrelsen för mer information. Det finns även parkeringsplatser i området med lägre avgift för boende i Danderyds kommun (läs mer på deras hemsida).